10 Ogos, 2016

Tutorial: Shine plus screen reader for android

Shine plus dan telefon android.

Selain daripada google talk back, pengguna cacat penglihatan juga boleh menggunakan satu lagi pembaca skrin yang saya kira cukup fleksibel dan 'ringan'.

Aplikasi yang saya maksudkan adalah shine plus yang dibina oleh rakyat Korea Selatan. Bagi saya, setelah mengenali shine plus, saya sangat berpuas hati dan mungkin bagi saya ianya lebih baik dari google talk back.

Mengapa saya menggemari shine plus?

1. lebih ringan dan rensponsif.
2. Saiz aplikasi yang jauh lebih kecil dari google talk back
3. Mudah digunakan
4. Lebih banyak fungsi yang memudahkan kerja harian
5. Mudah difahami jika kerap kali menggunakannya.
6. many more ...

Dengarkan tutorial yang dibuat oleh salah seorang pengguna shine plus.

Tutorial #1





Tutorial#2




Bagi yang berminat untuk memasang aplikasi shine plus screen reader boleh ke pautan berikut:
ScreenReader For Blind - Android Apps on Google Play
Copyright © dunia rasasayang ®